Al final del Post, hi trobareu la Moció que va aprovar
l'Ajuntament de Pollença contra el TIL i de suport a la vaga indefinida 13-S.
Us demanam que si teniu contactes amb batles i regidors de Balears, els hi
faceu arribar.
Gràcies.
.
1.- DIARI DE BALEARS
Educació designa a dit el director del CEIP Gaspar Sabater de Palmanyola
2.- DIARI DE BALEARS
Opinió | Editorial
Dubtes sobre la vaga dels docents
Editorial | 12/07/2013
Ahir es sentien comentaris en el sentit que hi haurien dubtes en alguns
sindicats per mantenir la convocatòria de vaga indefinida al sector de l'educació
el setembre. Se sap que hi ha molt debat intern sobre la qüestió i que persones
amb capacitat d'influència entre professors i mestres encara no acaben de veure
clar que una protesta tan contundent pugui tenir els efectes desitjats. Es
tractava només de comentaris perquè la postura expressada en assemblea és la
d'anar a la protesta. Passi el que passi al final l'evident és que el sector es
juga molt amb aquest torcebraç. L'aplicació del Decret de Tractament Integrat
de Llengües amb l'actual manca de mitjans pot tenir efectes contraproduents i
de pèrdua de qualitat educativa. La politització de la qüestió és hores d'ara
enorme i és lògic que l Govern Bauzá s'hagi pres aquesta iniciativa envers la
vaga com un pols de gran importància.
En tot cas, ve un estiu de converses i negociacions. Si d'aquest diàleg se'n
deriva més recursos per a les escoles i instituts, ja serà una gran passa. Però
si tot és una jugada del Consolat per llevar força al moviment docent, aquest
ho pot pagar molt car en el futur.
3.- DIARIO DE MALLORCA
Consell Escolar i Claustre del CEPA La Balanguera contra el
TIL
Caça de bruixes a les Balears
SEBASTIÀ ALZAMORA
7 - L’STEI DENUNCIA LA MANCA DE TRANSPARÈNCIA EN EL PROCEDIMENT DE LLOCS DE TREBALL PER A INSPECTORS D’EDUCACIÓ
El passat dissabte, dia 13 de juliol, va sortir al BOIB l’ordre de la consellera d’Educació que regula el procediment per a l’ocupació de llocs de treball d’inspectors d’educació en comissió serveis. Tot i que el redactat final de la norma recull algunes de les aportacions que s’han fet per part de l’STEI, tant al Consell Escolar de les Illes Balears com a la Mesa Sectorial d’Educació, ens sembla del tot insuficient en algunes qüestions del seu contingut.
Per una banda, des de l’STEI s’havia demanat que l’ordre recollís i aplicàs la normativa autonòmica i estatal vigent, i que els requisits s’ajustassin a allò que preveu el decret estatal. I per altra, en la manca d’independència que té la comissió de selecció i valoració, amb la majoria dels seus membres designats pel secretari autonòmic d’Educació. Si els seus components fossin elegits per sorteig, hi hauria més garanties d’imparcialitat.
Un altre dels aspectes de l’ordre que aixeca més sospites és la puntuació que es dóna a la segona fase del procediment de selecció, l’anomenada “fase de projecte i entrevista”, amb gairebé la meitat del total de la baremació de tot el procés. Un tipus de prova, l’entrevista, que pot amagar molta subjectivitat, manca de parcialitat, possibilitat de tractes de favor, i a la qual els representants de les organitzacions sindicals no podem ser-hi presents.
Cal recordar que aquesta ordre de la consellera ve motivada per la necessitat de dotar el cos d’inspecció de la Conselleria d’Educació de nous integrants, després que el mes de juny de l’any 2012, sense cap tipus de motivació justificada, desset inspectors i inspectores foren destituïts de manera fulminant.
Des de l'STEI reclaman al Govern que no impulsi polítiques repressives, no ataqui la llibertat d'expressió, com fa l’avantprojecte de Llei de símbols, i vigilarem, -i si el cas denunciarem-, qualsevol intent de conformar una selecció del cos d'inspecció amb criteris partidistes i de subordinació ideològica.
En els dominis de la llei i la ficció
JOAN MELIÀ
8.-
MOCIÓ APROVADA PER L'AJUNTAMENT DE POLLENÇA CONTRA EL TIL I DE SUPORT A LA VAGA
INDEFINIDA.
MOCIÓ
APROVADA PEL PLE DE L'AJUNTAMENT DE POLLENÇA EL 27 DE JUNY AMB ELS VOTS A FAVOR
DE Lliga, Alternativa, PSOE, CiU, PSM, Esquerra i Tomeu Fuster i
L'ABSTENCIÓ DE PP i UMP
MOCIÓ: REBUIG A LA IMPLANTACIÓ OBLIGATÒRIA DEL DECRET
SOBRE EL TRACTAMENT INTEGRAT DE LLENGÜES (TIL) ALS CENTRES EDUCATIUS.
Davant l’aprovació per part del Govern de les Illes Balears del Decret 15/2013,
de 19 d’abril, pel qual es regula el tractament integrat de les llengües (TIL)
als centres docents no universitaris de les Illes Balears, entenent que:
1.- Imposa impartir assignatures troncals en llengua anglesa sense una
preparació prèvia adequada, ni per part dels alumnes ni per part del personal
docent, la qual cosa implicarà una minva en l’estudi del contingut específic de
cada matèria i, en conseqüència, un endarreriment respecte a altres comunitats.
2.- Es fa una implantació precipitada, improvisada i generalitzada de
l’ensenyament en anglès per part de professorat no preparat, sense materials
adequats, en classes massificades i sense recursos específics.
3.- S’exigeix el nivell B2 d’anglès per impartir classes en anglès, quan aquest
nivell només capacita per mantenir converses de caire no formal segons el Marc
europeu comú de referència per a les llengües; per fer classes en llengua
anglesa és necessari el nivell C1 (per fer classes en llengua catalana sempre
s’ha exigit el nivell C).
4.- En cap moment s’ha valorat ni avaluat el nivell actual d’anglès de
l’alumnat. Quan es diu que es vol millorar la seva competència en aquesta
llengua estrangera és, precisament, perquè el nivell actual no és suficient.
Com se suposa, doncs, que han de seguir classes no ja d’anglès, sinó de
matèries troncals en anglès?
5.- No s’ha escoltat en cap moment ni els tècnics ni els professionals de la
matèria, ni tampoc s’han consultat els departaments didàctics ni la Universitat
a l’hora d’elaborar aquest Decret per part de la Conselleria i, amb això, s’ha
dictat una normativa incoherent amb un calendari d’aplicació inassumible, que
ha creat desconcert i malestar als centres, farà augmentar les desigualtats
dins les aules i impossibilitarà el tractament adequat de les diferents
necessitats educatives dels alumnes.
6.- Suposa un retrocés de la nostra llengua als centres i deixa sense efectes,
per la via del Decret, la Llei 3/1986 de Normalització Lingüística de les Illes
Balears (aprovada per tots els partits polítics), ja que en contradiu l’article
1, que estableix que s’ha d’assegurar el coneixement i l’ús progressiu del
català com a llengua vehicular en l’àmbit de l’ensenyament.
7.- S’incrementarà la despesa econòmica que hauran d’assumir les famílies (que
en molts de casos viuen una crítica situació econòmica), ja que s’hauran de
comprar llibres de text nous pel fet d’impartir-se les classes en llengües
diferents a les dels actuals llibres de text, i deixarà de tenir efectivitat
l’estalvi que suposen els projectes de reciclatge de llibres que hi ha a molts
de centres, sense que aquesta qüestió estigui inclosa en el Decret.
8.- La majoria dels pares tampoc no estan preparats per ajudar els fills en les
assignatures que s’impartiran en anglès (matemàtiques, ciències socials,
ciències naturals, etc).
9.- Suposa un atac a la llibertat de les famílies que lliurement han escollit
el centre al que portaran als fills, valorant entre altres factors el projecte
lingüístic que autònomament cada centre tenia implantat.
Es per tot això que es proposa al Ple de l’Ajuntament l’adopció del
següent acord:
1.El Ple de l’Ajuntament de Pollença demana al Govern Balear que es derogui el
Decret 15/2013 esmentat, ja que la seva aplicació en cap cas ajudarà els
alumnes de les escoles pollencines a millorar el seu rendiment acadèmic, ni
tampoc possibilitarà l'aprenentatge de la llengua anglesa de forma adequada,
ans al contrari, empitjorarà de forma molt clara el seu aprenentatge en
conjunt.
2.Rebutjar l'actitud de falta de diàleg i de consens del Govern de les Illes
Balears respecte a tota la comunitat educativa i la resta d'agents socials.
3.Instar al Govern Balear a elaborar una nova normativa, feta des del consens
amb la comunitat educativa, que permeti que els alumnes finalitzin
l'aprenentatge dominant les dues llengües oficials i l'anglès, acompanyant
aquesta mesura de la llibertat necessària que cada centre ha de tenir per
establir el seu projecte lingüístic.
4.El ple de l'Ajuntament dona suport a la vaga indefinida proposada pel 13 de
setembre per part de l'Assemblea de docents i que té com punt de partida aconseguir
la derogació del decret del TIL.