Presentació de les agendes a Lleida |
Comunicat de la Plataforma per la Llengua
3.500 alumnes franjolins reben les agendes escolars en català
La Plataforma per la Llengua valora positivament que les agendes hagin arribat a tots aquests alumnes gràcies a la col·laboració de les entitats del territori, i lamenta la manca de diàleg i escolta del govern d'Aragó.
L'alumnat de les escoles de la Franja ha rebut molt positivament les Agendes de la Terra, un material educatiu i pedagògic editat en català. Les 3.500 agendes repartides, d'un total de 4.000 d'editades -2.000 per als centres de primària i 2.000 més per als de secundària- representen un pas cap a la normalització del català, la llengua pròpia del territori.
El material ha estat editat conjuntament per la Plataforma per la Llengua, el Casal Jaume I de Fraga, el Moviment Franjolí per la Llengua, l'Associació Clarió de pares del Matarranya per l'escola en català i la Diputació de Lleida. Les entitats promotores lamentem l'actitud oposada del Govern d'Aragó envers aquest projecte.
Tot i les repetides propostes de diàleg encetades des de la Plataforma per la Llengua, el Departament d'Educació de l'Aragó mai ha respost per mirar d'arribar a una entesa. Aquesta postura va arribar fins al punt de vetar aquest material, decisió que van rectificar per la bona acollida de les agendes en els centres educatius i per la valoració positiva que es va fer de les agendes com a material pedagògic, a banda del fet que molts centres del territori no tenien accés a cap agenda escolar gratuïta.
Com a organitzadors de la campanya volem agrair públicament la complicitat del col·lectiu docent i de la resta de la comunitat educativa, així com el treball i la dedicació de les persones individuals de les entitats de la Franja, perquè les agendes poguessin arribar a mans dels estudiants, que era el nostre objectiu, i que se'n garantís el repartiment amb plena normalitat, des del seu compromís amb la llengua i l'educació.
El català és la llengua pròpia de les comarques de la Franja, i ha de ser un patrimoni a conservar per part dels pares, les mares, les escoles i l'Administració. Que els nens i nenes facin servir una eina pedagògica en català, en el seu dia a dia, és una manera necessària i bona de dignificar el català a l'àmbit educatiu de la Franja de Ponent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada