Pàgines

L’STEPV-iv, USTEC-STES (IAC) I L’ STEI APOSTEN PEL MODEL D’ENSENYAMENT EN CATALÀ



Els sindicats STEPV-iv, USTEC-STES (IAC) i STEI, amb representació majoritària a cada un dels respectius territoris en l’àmbit de l’ensenyament, reunits avui a Palma en una trobada sobre Llengua i Educació, manifestam el següent:
·        Denunciam l’estratègia, tant de l’Estat com d’algunes comunitats autònomes, de bastir una arquitectura normativa que va en contra de la normalització del català i de la bona pervivència  de la nostra llengua en el sistema educatiu.

·        Manifestam el nostre rebuig als intents dels diferents Governs de crear i d’atiar el conflicte lingüísic dins l’àmbit escolar, una situació que fins als darrers temps s’ha viscut dins una completa normalitat.

·        Reiteram que la millor manera de lluitar contra els intents que volen malmetre la presència de la nostra llengua en el sistema educatiu, sota el parany d’un ensenyament plurilingüe, són els arguments pedagògics  d’un model lingüístic que durant molt anys ha funcionat bé i que ha estat un veritable garant de l’èxit escolar i de la cohesió social.

·        Expressam, una vegada més, que som partidaris de la introducció de l’aprenentatge d’una llengua estrangera dins el nostre sistema educatiu, però exigim que es faci des del rigor i el màxim respecte als criteris pedagògics i que això no vagi en detriment de la llengua  catalana ni del seu aprenentatge.

·        Recordam a la ciutadania que, gràcies a les mobilitzacions i l’esforç de tota la comunitat educativa, s’han pogut tombar propostes tan agressives per a la llengua com el Decret del conseller valencià Font de Mora, o el recentment suspès Decret de Tractament Integrat de Llengües de les Illes Balears.


Per altra banda, s’ha acordat continuar treballant de manera unitària en defensa de la llengua i l’educació, i establir de manera conjunta estratègies per fer front a les polítiques dels diferents Governs en contra de la nostra llengua i la nostra cultura.    


Ciutat de Mallorca, 16 d’octubre de 2014

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada